tisdag 1 november 2011

Naturupplevelse

I dag alla läsare ska jag berätta vad vi hade för oss i skogen i dag.
Pelle och jag gick upp till volten och övade lite på att trava över bommar. Jag på marken och han på spåret. Det gick alldeles lysande. Vi satt även upp ett litet kryss som han kunde hoppa över. Sen till sist lite bus :O)
På väg hem kände jag att vi hade ju inte speciellt bråttom. Vi traska lite i kupperad teräng och när vi närmade oss vägen för att gå över dikena så stannade Pelle och ville absolut ha lite blåbärsris. Ok, sa jag. Satte mig ner o luta mig mot en tall och fick bara sitta där o njuta en stund. Efter ett tag började han formligen glo på saker. Hmmm, en tanke hos mig är då, Har vi alltid för bråttom förbi här när vi ska hem. Han verka njuta av att stå och titta på lite allt möjligt.
Men till slut reste jag mig o fråga om han ändå inte ville gå hem. En lätt suck och han va med. Sakta men säkert gick vi över åsen och hemåt. Det var en av dom mest avslappnade stunder jag haft. Njöt :O)

Inga kommentarer: