tisdag 27 januari 2009

Stora otäcka maskiner

Hahahahaha. I dag var det en sån där rätt kul dag trotts allt. Jag var till tandläkaren och det genererade att jag kom hem redan kl 15. Det betyder rida i dagsljus.

Tog in Pelle (hästen) o sadla rätt snabbt. Gick ner till den nysladdade padocken och hoppa upp. Sladden har Pelle (min man) gjort. Han gjord den i går och körde den också några varv på banan så vi vet att den funkar. Mycke bra:O)

Jag skulle bara gå runt något varv tänkte jag, men hua va farlig sladden va. Larv, säger jag och rider mot den med stort motstånd. Det sluta med att jag klev av och gick fram till den. Ja,ja.
Gick bort till "pallen" och hoppa upp igen. Då kommer lastmaskinen o sandar i vägkorset brevid banan. den gnissla o skrek. Pelle reagerade lite bara så jag hoppa upp och vi tittade på maskinen där den for omkring.

Mats, som körde lastaren stanna till o sa att en lastbil var på gång förbi. Och den kom en stor långtradere med nån traktor och nån annan masnik på släpet. Jag mötte upp den så vi inte skulle få den bakom oss. Gick på vallen mot den och vände när den passerade så vi gick bakom den.


För oss var det rätt lugnt men Knappen motionerade sig själv i hagen som en utter.... kunde inte låtabli att le åt hela situationen.

Red sen en skogsrunda bortom vallen, ny stig, trevligt.

Inga kommentarer: